Célunk, hogy a hozzánk látogatókat és az itt élőket olyan programokkal támogassuk, amelyek elősegítik a testi és szellemi jólétüket. Az általunk szervezett programok különféle egészségügyi és mentális témákra építenek, segítve a közösség tagjait, hogy minél aktívabb, boldogabb életet éljenek. A programokat tapasztalt orvosok és szakemberek vezetik, akik minden területen elkötelezettek.
Több mint tíz éve dolgozom logopédusként, szakmai pályafutásomat a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztésére fókuszálva építettem. Munkám során leginkább tanulási zavarokkal (diszlexia, diszgráfia) és beszédfogyatékossággal küzdő tanulókkal foglalkozom. A gyakorlati tapasztalataim és a kutatási eredmények is megerősítik, hogy a korai életévek szenzitív periódusai kulcsfontosságúak az idegrendszeri fejlődés szempontjából, és jelentős hatással bírnak a későbbi tanulási képességekre.
Meggyőződésem, hogy a fonológiai tudatosság fejlesztése – mint az olvasás és íráskészség alapja – ebben a kritikus életszakaszban különösen nagy hangsúlyt igényel. A fonológiai feldolgozás megerősítése révén a gyermekek képessé válnak hatékonyabban és magabiztosabban elsajátítani az iskolai készségeket, valamint csökkennek az esetleges tanulási nehézségek hosszú távú következményei. A fejlesztési munkámban nagy hangsúlyt fektetek az egyéni szükségletekhez igazított, tudományosan megalapozott módszerek alkalmazására, hogy minden gyermek számára lehetőséget biztosítsak képességeinek, tudásának kibontakoztatására.
A gyógypedagógia világába 2014-ben csöppentem bele. Azóta nap, mint nap tapasztalatom, mennyire fontos a gyermekek életében a prevenció. Leginkább óvodás és kisiskolás gyermekekkel foglalkozom a mindennapokban. Napi szinten tapasztalom, mennyire fontos az írás-olvasás-számolás elsajátításához a megfelelő „iskolaérettség”, az idegrendszer megfelelő szintű fejlettsége, a szükséges készségek alkalmazása.
A gyermekek többségénél tapasztalok ebben elmaradást, amit ideális esetben elkerülhetőnek tartok egy megfelelően felépített iskola előkészítő foglalkozással. Ez természetesen nem néhány alkalmat, és feladatok papír alapú megoldását jelenti, sokkal inkább egy iskolai éven átívelő, részképességek fejlesztésén alapuló foglalkozások együttesét. A fonológiai tudatosság fontosságát kiemelve, erre alapozva játékos, de szakmailag megalapozott módszerekkel a gyermekek játékos foglalkozásokon készülhetnek velem, velünk arra, hogy az iskolában sikerélményekhez jussanak, és megelőzzük az elkerülhető nehézségeket az írás-olvasás-számolás elsajátítása során.
Tanácsadó szakpszichológus, videotréner-szupervizor, kids’ skills ambassador, okleveles rajzvizsgálati szakértő, metamorphoses meseterapeuta. Iskolapszichológusként kezdte pályafutását, majd óraadóként tanított egyetemen, főiskolán önismereti csoportokat, pedagógiai helyzetgyakorlatokat vezetett. A Magyar Videotréning Egyesület tagjaként hosszú időn keresztül számos előadást, képzést, szupervíziót tartott szakemberek számára. Rendszeresen vezet gyerekeknek, szülőknek, pedagógusoknak, szociális munkásoknak csoportokat. Magánrendelése mellett az elmúlt években a Szentendrei Református Óvodában tevékenykedett, mint keresztény pszichológus. Jelenleg a Rekreációs Élet Tér Alapítvány szakmai vezetője.
Határozott küldetéstudata, legfőbb szakmai célja az, hogy olyan belső erőforrásokra épülő támogatást nyújtson a szülőknek, pedagógusoknak, szakembereknek, amelyen keresztül elérkezhetnek oda, hogy találkozhatnak a valódi belső tanácsadójukkal, a Csodálatos Tanácsossal.
Elérhetőség: www.medveczkykata.hu
Mese- és képzőművészetterapeuta, pedagógus vagyok. 1997 óta tanítok és fejlődök a pedagógia-pszichológia kapcsolódásai mentén. Az útközben megtanult, megtapasztalt élményeket, kincseket, minőségeket örömmel és nyitottsággal osztom meg azokkal, akiknek szükségük van rá. A művészeti alkotó folyamatok és a mesék tárházának gazdag szimbolikájával dolgozva, cselekvésre bátorító erők mozdulnak meg a biztonságos térben, melyek konstruktív változást, feszültségcsökkenést, én-erő növekedést eredményeznek
Elérhetőség: prevenciosprogram.hu/ppp/farkas-vera
Pedagógiai szakszolgálatban eltöltött tíz év gyakorlat után 15 éve vezet egyéni terápiát és családterápiát egy magánrendelőben. Mellette több év kompetenciával rendelkezik felnőttképzésben és szociális ágazatban vezetett szupervízióban.
Elérhetőség: www.ezust48.hu
Felnőttképzésben, csoportvezetésben 22 év tréneri gyakorlattal bír kommunikáció, konfliktuskezelés, mentálhigiéné, csapatépítés, együttműködés, bullying témakörökben. Projekttervezésben, projektmenedzsmentben húsz év tapasztalattal rendelkezik közösségfejlesztés, esélyegyenlőség, köznevelés, szociális ellátás, gyermekjólét és gyermekvédelmi területek fejlesztésében. Három éve pár- és családterapeutaként dolgozik egy magánrendelőben.
Elérhetőség: www.ezust48.hu
Konkoly Annamária vagyok, de legtöbben úgy ismernek, hogy Marica.
Hogyan is mutatkozzak be…
Az 1980-as évek végén láttam meg a napvilágot. Mindig is éreztem, hogy emberekkel szeretnék foglalkozni. A nyolcadikos évem után keveredtem egy egészségügyi iskolában, ahol fantasztikus pedagógusok próbáltak az általános és egészségügyi tudás mellett egy olyan empatikus, segítőkész és elfogadó attitűdöt átadni nekünk, ami az életem és identitásom részévé vált.
Hosszas gondolkozás után döntöttem úgy, hogy szociálpedagógus leszek, mert az menő. Így 2014. januárjában úgy gondolták az államvizsgámon, hogy alkalmas leszek és diplomát kaptam szociálpedagógusként, gyermek- és ifjúságvédelem szakirányon.
A pályafutásom előbb kezdődött 2008-ban kezdtem el dolgozni, akkor még főiskolai hallgatóként a Pest Megyei Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat egy speciális lakásotthonában Vácon, ahol a családjukból kiemelt speciális ellátási igényű gyerekek voltak elhelyezve. Ezután a főnököm úgy döntött, hogy magával hív egy felnőtt értelmi fogyatékosokat bentlakással ellátó otthonában, ahol a szabadidőszervező munkakör mellett sok mindent csináltam. Majd éreztem, hogy váltanom kell, így jelentkeztem a Magyar Vöröskereszt Pest Megyei Szervezetéhez, ahol először utcai szociális munkásként, majd hajléktalan szállón dolgoztam. Beugrós segítőként jelen voltam a Twist Olivér Alapítványnál és a Léthatáron Alapítványnál, ahol szintén hajléktalan emberekkel foglalkoztam. Első kisfiam születése után egy Dunakanyari település családsegítőjeként álltam a gyerekek, családok és felnőttek szolgálatára. Számtalan családdal és szakemberrel dolgoztam együtt és már ott is motoszkált a gondolat bennem, hogy a kamasz korosztály, amit a legjobban tudok kezelni és segíteni. Második kisfiam születése után óvodai- iskolai szociális segítőként álltam munkába a Dunakanyarban, bár inkább hivatásnak szeretem nevezni.
8 éve dolgozom csoportvezetőként és egyéni segítőként a Segítőpont szervezetnél. Az elterelés számomra egy olyan eltöltött idő az ügyfelekkel, ami segíti őket átlátni az életüket, helyzeteket, a szerhasználatukkal kapcsolatos dolgaikat. Igyekszem professzionális és rendszerszemléletben gondolkodva segíteni nekik.
A diploma mellett nagyon sok képzésen vettem részt. Különböző érzékenyítő tréningeken, gyermekvédelmi továbbképzéseken. Az évek során bővítettem tudásomat szervezeteknél az addikciókkal, függőségekkel, terápiákkal kapcsolatban. Mivel az életünk része az intimitás és a kamasz korosztályban intenzívebben megjelenik ez a kérdés, ezért elvégeztem egy szexuálpedagógiai képzést. 2022-ben megszereztem a mediátor tanúsítványt.
Hiszek a bizalmas környezetben, hiszek a nyílt és őszinte beszélgetésekben. Hiszem, hogy ebben a rohanó, túlterhelt világban meg kell néha állnunk helyet, időt teremtve és beszélgetnünk kell bármiről és akármiről. Ezt szeretném megadni a kamaszok számára, egy olyan bizalmi légkört, ahová jó menni, ahol jó lenni és lehet őszintén beszélgetni a gondolataikról, problémáikról. Segíteni őket a felelősségvállalásban saját maguk és a társaik iránt. Átadni nekik a tudás mellett egy olyan szemléletet, ami a nehézségekkel való megküzdésben támogatni fogja őket. A döntéseik fontosságára felívni a figyelmüket és felvázolni a lehetséges utakat.
Szóval egy kétgyermekes büszke anyuka vagyok, aki 16 éve dolgozik a szociális szférában. Akinek fontos a hivatása. Lojálisan, elkötelezetten és elfogadással próbálom végezni mindazt amit a diplomaosztómon elmondott eskümben vállaltam.
Tóth Kata vagyok, szociológus, 2021-ben végeztem az ELTE Társadalomtudományi karán.
Győr-Moson-Sopron megyében születtem, 8 éve élek Budapesten és 3 éve dolgozom Budakalászon, mint óvodai-iskolai szociális segítő.
Már az egyetem második évében eldöntöttem, hogy gyermekekkel szeretnék dolgozni a segítő szakmában, ennek érdekében, a képzésem alatt igyekeztem minél több ismeretet szerezni és tapasztalatot gyűjteni a gyermekekkel való munka minél több területén. Dolgoztam nyelvtanárként, animátorként gyermektáborban, önkénteskedtem egy anya otthonban, speciális igényűek napközi ellátásában, valamint 5 évig az alacsonyküszöbű ellátásban, mely szerhasználó családokkal és gyermekeikkel foglalkozott. Szakdolgozatom tárgya a diákjogok bemutatása és azok különböző oktatási formákban való érvényesülése volt.
5 éve dolgozom diákokkal és hozzátartozókkal, valamint pedagógusokkal. Rendkívül fontosnak tartom a prevenciót, mely amennyiben nem akut, egy hosszú folyamat, melynek során az edukáció, a nyomon követés és visszacsatolás segítségével indítható el a szemléletformálás. Ez kiegészülve naprakész szakmai tudással, jó gyakorlatokkal és bizalommal a gyermekek felé, szolid alapokat teremt. Különösen foglalkoztat a serdülőkor, az ezzel járó változások és annak érzelmi vonatkozásai.
A szexuális edukáció, egy fontos, elkerülhetetlen téma, melyet azonban sok esetben tabuk öveznek. Célom, hogy a témát illetően egy biztonságos és tabuk nélküli diskurzus indulhasson el, mely saját szintjükön szólítja meg a gyermekeket, életkoruknak megfelelő tudást ad át és az élménypedagógia elemeivel kiegészítve ad szolid alapokat. Ennek érdekében akkreditált képzést végeztem szexuálpedagógia témában, a megszerzett tudást már aktívan használom a gyakorlatban.
Tanítói, tanári végzettséggel, kihasználva a tanulmányok adta alapismereteket közel 30 éve interaktív utcaszínházi előadásokkal, kiállításokkal, játékokkal ( készítése, működtetése) foglalkozok.
Drámapedagógia ismereteim, gyakorlataim alapján gyűjtöttem össze azokat a feladatokat, játékokat, melyek korosztályi megkötés nélkül alkalmasak a gondolkodás, a szellemi képességek frissen tartására.
Az együttműködés, kommunikáció az interaktivitás, minden tevékenységem alap eleme, ezért úgy gondolom, hogy az időt nem csak múlatni, hanem együtt "tölteni" is lehet
Tanulmányok:
Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskola - tanító, népművelő,
Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola - drámapedagógia
A Gézengúz Alapítványt 1990-ben hozta létre Dr. Schultheisz Judit a koraszülött, idegrendszeri sérült, veszélyeztetett vagy eltérő fejlődésű gyermekek rendszerszemléletű kora gyermekkori intervenciós ellátásáért.
Az Alapítvány Budakalászi Központi Intézetben a Cseppek Házában foglalkozunk a csecsemők és kisgyermekek komplex vizsgálatával, terápiás, rehabilitációs, fejlesztő és preventív ellátásával újszülött kortól iskolás korig.
Szakemberekből álló team gyermekgyógyász, gyermekneurológus, pszichológus, gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, gyógytornász, konduktor, neuro-hidroterapeuta, gyógytestnevelő, fogadja a kisgyermekes családokat.
A Neuro-hidroterápia (NHT) komplex, terápiás eljárás.
Célja a mozgás-, egyensúly-, szociális-, valamint értelmi készségek fejlesztése. Mindezt a víz ingergazdag, különleges közegében, ahol speciális korrekciós műfogásokkal és eszközökkel hatunk az idegrendszer összetett működésére. A szülők és gyermekek számára kiemelt jelentőségű, hogy hatékonysága mellett a terápia élményalapú, a teljes családra irányú pozitív pszicho-szociális hatással.
A Neuro-hidroterápia 2. (NHT 2.) 5 hónapos kortól klórmentes gyermekbarát medencében integrált csoportos formában, a szülők aktív részvételével történik.
A korai tapasztalatszerzés megalapozza a víz szeretetét és a vízi sportokra való átvezetést, amelyeknek nagyon fontos szerepük van az esetleges maradványtünetek esetén a terápiás eredmények fenntartásában, a személyiséget meghatározó, lelki egészség, a minőségi mentálhigiéné védelmében.
Bővebben a Neuro-hidroterápiáról.
Az Alapítvány tevékenységéről részletesen tájékozódni a gézengúz weboldalon és az
Alapítvány Facebook oldalán lehet.
Elérhetőség: gezenguz.hu
A Csodaműhely Egyesület Komplex Esélyteremtési Programjának (KEP) alapeszméje, hogy a hátrányos helyzetű, roma származású emberek társadalmi hátrányait komplexen, minél mélyebb bevonásukkal kell megközelíteni, olyan programokat szervezve, mely igényeikre több oldalról is reagál és részvételi lehetőséget biztosít számukra a programok kialakításában és működtetésében. Erre alapozva indítottuk el Tanoda programunkat 2012-ben Csobánkán, mely azóta 4 önálló esélyteremtő programmal egészült ki.
Koragyermekkori Programok: A koragyermekkori fejlődés és a kisgyermekes szülők támogatására felépített közösségi és családközpontú programok 0-6 éves korú gyermekek és családtagjaik számára.
Tanoda program célja a 6-18 éves korosztály sikeres iskolai előrehaladásának és személyiség fejlődésének támogatása. Foglalkozásainkat a jelenleg hozzánk járó 47 gyermek számára személyes igényekre és készségekre szabott pedagógiai módszerekkel tartjuk. Rendszeresen közösségi programokat, a nyár folyamán élménydús táborokat szervezünk.
Csajé Csoport, Csávó Csoport: A program azzal a céllal jött létre, hogy a 12 és 18 év közötti fiatalok számára stabil közösséget nyújtson és lehetővé tegye a rendszeres élménypedagógia fókuszú és kritikai pedagógia szemléletű csoportfoglalkozások alkalmain gondolataik biztonságos megosztását.
Felnőttképzés: A munkaerőpiacon való könnyebb elhelyezkedés megsegítése érdekében, támogatást nyújtottunk a 16 év feletti, iskolarendszerből kiesett felnőttek számára, hogy megszerezzék az általános iskolai, illetve szakmai végzettségüket.
Civil Háló: Célunk, hogy minél több önkéntest, szakembert és helyi szereplőt vonjunk be esélyteremtő programjainkba.
Egyesületünk 2022-ben megkapta a Civil Díjat a Legjobb helyi kezdeményezés kategóriában. 2024-ben pedig az Edison 100 listájára került fel.
Bacsa Judit
Szakmai vezető-helyettes
A végzettségem gyógypedagógus és speciális pedagógia tanára. 2019 óta élek Csobánkán. Röviddel a költözésem után találtam rá a Csodaműhely Egyesületre, ahova önkéntesként csatlakoztam. 2021 óta koordinátorként és gyógypedagógusként dolgozom a Csodaműhely Egyesületnél a tanodai és koragyermekkori programokban különböző korú gyerekekkel és családjaikkal.
Toldiné Várhegyi Szilvia
Irodavezető - Helyi segítő, program koordinátor
2016-ban csatlakoztam az Egyesülethez a Meséd program keretein belül, mint koordinátor. 2020-ban részt vettem az Egyesület Felnőttképzési programjában, ahol az eladói képzésen szakmát szereztem.
2021 szeptemberében jelentkeztem az irodai állásra és sikeresen meg is kaptam. Munkám során az Egyesület adminisztratív és az Anyakör és Csávó csoport koordinátori munkáját látom el.
Nagy Noémi
Operatív vezető, ifjúsági munkás
Ifjúsági közösségszervezőként szereztem meg alapdiplomám, amelynek szakmai gyakorlatát a Tanoda program keretein belül végeztem el, így kerültem kapcsolatba a Csodaműhely Egyesülettel 2022-ben. Végül szakmai gyakorlatom után munkatársként csatlakoztam a csapathoz operatív, kommunikációs és fundraising feladatokban. Illetve továbbra is tartok foglalkozásokat a Tanodában. Az újrainduló Csájé és Csávó csoport koordinálásával veszek részt ebben a projektben.
Elérhetőség: csodamuhely.hu
A végzettségem gyógypedagógus és speciális pedagógia tanára. 2019 óta élek Csobánkán. Röviddel a költözésem után találtam rá a Csodaműhely Egyesületre, ahova önkéntesként csatlakoztam. 2021 óta koordinátorként és gyógypedagógusként dolgozom a Csodaműhely Egyesületnél a tanodai és koragyermekkori programokban különböző korú gyerekekkel és családjaikkal.
A 2002 óta működő alapítvány alapvető célkitűzése a társadalom hátrányos helyzetű csoportjainak integrációját, felzárkózását segítő programok, projektek kidolgozása és megvalósítása, különös tekintettel a szociális, munkaerőpiaci és infokommunikációs területekre. További célunk a társadalmi alrendszerek, intézmények működése során megjelenő érdekkülönbségek, érdekellentétek feloldása, az ehhez szükséges konfliktus-kezelési és változás-menedzsment technikák, eljárások alkalmazása és széles körű elterjesztése.
Elérhetőség: www.konszenzus.org
Maczó Eszter Léna vagyok, konduktorként dolgozom a Pest Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Szentendrei Tagintézményében. Semmelweis Egyetem Pető András kar, pedagógiai rehabilitáció specializáción szereztem meg diplomámat, korai fejlesztésre szakosodva. Egyetemi éveim alatt 2 évig TSMT mozgásfejlesztő asszisztensként dolgoztam a Manóház nevű magáncégnél.
4 éves korom óta életem középpontjában a mozgás állt, 8 évig a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatójaként tanultam. A segítőszándék, a mozgás és a gyermekek szeretete terelt a konduktori pályára.
Munkám során arra törekszem, hogy minden gyermek a saját képességeihez igazodva a lehető legtöbbet hozhassa ki magából, értékes sikerélményekkel gazdagodva. Lenyűgöz, amikor a gyerekek felfedezik a körülöttük lévő világot és rácsodálkoznak az ismeretlenre.
Gyógypedagógus-Logopédusként végeztem a főiskolán, majd Komplex Művészeti Terapeuta végzettséget szereztem.
A tanulmányaim befejezése után 6 évig különböző életkorú, speciális igényű gyermekekkel foglalkoztam, egyéni és csoportos formában a III. kerületi Csillagház Gyógypedagógiai Általános Iskolában.
Jelenleg a Pest Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Szentendrei Tagintézményében, korai fejlesztés területén dolgozom gyógypedagógusként. Folyamatosan fejlődni szeretnék mind emberileg, mind szakmailag, ezért igyekszem minden olyan képzésre eljutni, ami hasznosan kiegészítheti a meglévő tudásomat és szélesítheti a szakmai látókörömet.
Minél több aspektusból tanultam a gyermekek fejlesztési lehetőségéről, annál inkább körvonalazódott bennem, hogy milyen irányvonalon, milyen elvek szerint szeretnék haladni. Arra törekszem a munkám során, hogy teljes odafordulással, szeretetteljes környezetet biztosítsak a gyermekek számára, melyben biztonságban érezhetik magukat, mert úgy gondolom, hogy ez az egyik legfőbb alappillére a hatékony közös munkának.