A pedagógusok számára tervezett érzékenyítő műhelyfoglalkozások célja az iskolán belüli konfliktusok, zaklatások, bántalmazások megelőzése, kezelése, az erőszakos cselekmények következményeinek feldolgozása.

Terveink szerint minden budakalászi óvoda és iskola egy-egy napos foglalkozáson vesz részt 2025. folyamán.

A tematikában az elméleti ismeretek - fogalmi tisztázás, agresszió fajtái, bullying jellemzői, szereplői - mellett az együttműködési kompetenciák gyakorlati fejlesztése és a resztoratív szemlélet elsajátítása kap nagyobb hangsúlyt. A csoport igénye alapján a komplexebb, több résztvevőt érintő hosszabb ideig elhúzódó, megoldatlan problémák (pl. konfliktusok, agresszivitással összefüggő esetek, az intézmények közösségeit érintő váratlan, traumatizáló események) elemzésére is sor kerülhet.

Szakember: Lökkös Attila, pedagógus, szociológus

Események

Mit tehetünk a bullyinggal?

A pedagógusok számára tervezett érzékenyítő műhelyfoglalkozások célja az iskolán belüli konfliktusok, zaklatások, bántalmazások megelőzése, kezelése, az erőszakos cselekmények következményeinek feldolgozása.

Terveink szerint minden budakalászi óvoda és iskola egy-egy napos foglalkozáson vesz részt 2025. folyamán.

A tematikában az elméleti ismeretek - fogalmi tisztázás, agresszió fajtái, bullying jellemzői, szereplői - mellett az együttműködési kompetenciák gyakorlati fejlesztése és a resztoratív szemlélet elsajátítása kap nagyobb hangsúlyt. A csoport igénye alapján a komplexebb, több résztvevőt érintő hosszabb ideig elhúzódó, megoldatlan problémák (pl. konfliktusok, agresszivitással összefüggő esetek, az intézmények közösségeit érintő váratlan, traumatizáló események) elemzésére is sor kerülhet.

Szakember: Lökkös Attila, pedagógus, szociológus